postheadericon Demo

Programowanie partii akustycznej perkusji – przykłady demo.

Przykłady demo – rytmy „wykonane” z użyciem myszki i klawiatury midi. Kilka krótkich fragmentów w których perkusja brzmi tak, jakby została nagrana na żywo w studio. Istotnie, rodzaj użytego narzędzia nie ma większego znaczenia przy możliwościach dzisiejszych komputerów – jeśli ktoś lubi, może również grać w ten sposób. Kiedyś fachowcy  nie chcieli wierzyć, że to Midi. Na gitarze basowej gra „prawdziwy” Marcin Lamch oraz Robert Szydło, na gitarach Marek Popów i Maciek Gładysz (Metal or not?).
Przykłady te nie są żadnymi finalnymi produkcjami, stworzone jedynie w celu demonstracji możliwości programowania perkusji.

This movie requires Flash Player 9

Po wysłuchaniu będzie jasne, dlaczego na stronie tytułowej użyłem sformułowania „żywe” bębny. Niektóre rytmy mogą sprawiać wrażenie „granych niedbale” – zabieg zastosowałem celowo, żeby ukazać istotę możliwości programowania. Do niedawna programowana perkusja kojarzyła się raczej z identycznie brzmiącymi, równiutko zagranymi próbkami.. Perkusja w przykładach powyżej, została zmiksowana z zastosowaniem klasycznej, niezbyt głębokiej korekcji na poszczególnych kanałach. Zastosowałem również standardową kompresję trójpasmową.

Tutaj można posłuchać mojego utworu który zwyciężył w ogłoszonym przez firmę Toontrack konkursie Toontrack Summer Competition 2005 , w kategorii Programowanie DFH Superior:

  005 - Drums Are Not Enough (3,2 MiB, 4 198 hits)

Na gitarach zagrał znakomity Piotr „Vino” Winnicki (Lipnicka/Porter, Lady Pank, Freedom)
Przykład wielośladowy:

  multitrack_demo1 (2,2 MiB, 3 014 hits)

Pobierz i zaimportuj do jakiegokolwiek sekwencera audio.

Przykład multitrack demo zawiera krótką sesję wielośladową (Start page groove), gdzie tracki są bez żadnej korekcji i kompresji. Przekonwertowane do dobrej jakości mp3. Jest to krótka sekwencja, pokazująca „jak to działa..” Po rozpakowaniu, należy zaimportować ślady audio do sekwencera wielośladowego i ..można miksować. Należy przy tym pamiętać, że format mp3 nie odzwierciedla prawdziwej jakości dźwięku wychodzących ode mnie produkcji!